Somnii fara somn…

November 22nd, 2011 Postat in Dunare, magazin pescuit, Pe Apa, Pescuit

Noiembrie… Peste tot Noiembrie. ย La birou, in oras, chiar si pe Dunare, Noiembrie si-a intrat in drepturi; apa are de acum sub 10’C si tot scade… Perioada ideala pentru a iesi pe Dunare in speranta de a captura “Monstrul”.
Intamplarea sau premeditarea ย ๐Ÿ˜€ a facut sa am cateva zile libere, in care sa ies la pescuit in cautarea salaului de doua cifre (fara virgula).
Asa ca in week-end am iesit pe Dunare.
O zi intunecata, apasatoare si destul de rece… Am pregatit barca, lansetele (Shimano SpeedMaster 2.70m / 50 – 100gย siย Berkley Pulse 2.40m / 15 – 50g) si cele doua cutii de inghetata in care imi tin jigurile de Dunare. Intr-una am greutati de ย 14, 21 si 28g, iar in cealalta jigurile de 40, 50, 60, 70 si 80g. Acestea de regula acopera majoritatea situatiilor pe care le pot intalni la un pescuit pe Dunare.
Ma opresc plin de incredere pe primul loc promitator – o insula de piatra in mijlocul Dunarii, cu praguri adanci de pana la 12-13m.

Pescuiesc, insist, schimb gramaje, jeliboane… aproape nimic – un strapazan nepunctabil dar curajos, aceasta atacand un BigHammer de 5″ – doar voiam sa prind ceva mare, nu?
Mai schimb cateva locuri fara niciun tac, iar mai tarziu, de-a lungul unui mal abrupt, gasesc cu sonarul cateva agataturi la o distanta de 30-40 metri fata de mal.
Adancimea era in jur de 10 – 12m cu un curent destul de puternic, astfel ca pentru a tine un Atomic Punk de 5″ pe fund sunt nevoit sa pun jig de 80g si fir PowerPro de 10 Lbs.

Am un atac de salau din prima lansare dar il ratez, ceea ce ma motiveaza sa pescuiesc “in credinta”.
Lansez ceva mai departe si pe masura ce apropiam jigul contra curentului, ceva loveste violent jigul! Cat pe ce sa-mi zboare lanseta din mana! Contrez puternic, frana mulinetei nu cedeaza nici macar un milimetru de fir si ceva mare se zbate undeva departe… Slabesc foarte putin frana si in secunda urmatoare eliberez carabina ancorei. Prevazator, atasasem o baliza (bidon gol de 5L de apa plata) pe sfoara ancorei pentru a-mi tine sfoara ancorei la suprafata.
Apoi a inceput cu adevarat lupta. Am fortat lanseta la maxim, inercand sa ridic pestele de pe fund, unde cu usurinta ar fi gasit o agatatura… frana Zauber-ului 4000 a cedat foarte putin fir… stiam ca trebuie sa risc, in fond 10lbs inseamna doar 4,530 Kg. Firul a rezistat, iar in timp ce curentul Dunarii ne purta in aval am reusit sa ย ridic pestele intre ape. Minutele treceau si inca nu indrazneam sa cred ca voi castiga lupta… Bratul drept a inceput sa doara si cateva zmucituri si lovituri violente in fir, mi-au dat un indiciu despre pestele de sub barca: somn! Ne-am continuat coborarea si stiam ca ย urmeaza o zona cu agataturi si apa mica, foarte involburata, unde daca firul ar fi atins cat de putin orice obstacol, probabil ar fi cedat. Exact cand am ajuns in zona critica, reusesc sa ridic somnul la suprafata… este atat de mare si de frumos!!! Parca sa zic ca in acel moment am avut ceva emotii.

Totusi am gasit timp sa-i fur o poza ๐Ÿ˜€ – ย mi-am spus ca daca nu reusesc sa-l scot, macar poza sa am. Bratul drept ma durea tot mai tare si am trecut lanseta in mana stanga… cateva secunde de odihna erau necesare inainte de un efort final de a-l aduce la barca. Gata! E la barca, dar stupoare: gripul Boga nu putea sa cuprinda falcile dihaniei, care a fugit sub barca. O noua trecere pe langa barca si iar am ratat cu gripul. Am realizat ca trebuia sa-l scot cu mana. Nu aveam manusa de piele, dar aveam un prosop, asa ca am infasurat prosopul pe mana si l-am apucat ferm de falca de jos, in acelasi timp ridicandu-l in barca… WOW.. este mare, cu siguranta cel mai mare peste prins de mine pe Dunare… Am uitat de mana care-mi amortise de efort si ma uitam fascinat la peste… Nu aveam cu ce-l cantari; cele 30 Lbs de pe Boga Grip fiind insuficiente. L-am masurat; 1,4 metri si o estimare de 20kg.
Nici nu mi-am dat seama ca apa a purtat barcaย pe un mal. Un mal frumos desigur :D…

Am facut cateva poze somnului si mi-am dat sema ca nu mi-ar fi stricat un partener care sa ma pozeze cu monstrul. Asa-mi trebuie daca ma duc singur la pescuit ๐Ÿ˜€
Am ramas fara poza si m-am intors la locul unde-mi lasasem ancora, am pescuit mai departe… In mai putin de o ora am avut o alta trasatura – drill nervos si un alt somn, undeva pe la 1m si vreo 8-9kg. Apoi pauza vreo doua ore… Plus ca agatasem toate (vreo 30) jigurile de 70 si 80g. Am legat si ultimul jig de 80g pe un carlig Eagle Claw 5/0 combinat cu un Bay Smelt 5″, am lansat in zona cea mai adanca a anforului si am tatonat crengile de pe fund. Inainte sa-l agat definitiv, o alta trasatura puternica mi-a zgaltait lanseta. Am intepat pe masura si dupa vreo 10 minute a cedat: un superb somn sarit bine de 1m si 27 Lbs pe Boga Grip (12kg)
De data asta a aparut pe apa si Stefan, pescar de crap, care s-a oferit sa-mi faca ceva poze. Multumesc Stefan!

Soarele apunea la 16.44 , asa ca a trebuit sa strang echipamentul si sa plec pe ape catre casa.
Ce zi! ce zi! O zi de povestit nepotilor- ” Nepoaaateee.. era prin anul…nu mai stiu ce an, dar stiu sigur ca era Noiembrie afara si ca somnii n-aveau somn”.

1. 25 Rapunsuri pentru “Somnii fara somn…”

2. Postat de rares la Nov 22, 2011

deci asa… ciocolata cu cirese zici ?!

3. Postat de Robert la Nov 22, 2011

Obsession …

4. Postat de ovidiu la Nov 22, 2011

recunosc.. vinovat ๐Ÿ˜€
    in ambele cazuri

5. Postat de oby 1 la Nov 22, 2011

sa nu dai tu un telefon…
    deci jos zici ca stau…tu-le mama lor

6. Postat de ovidiu la Nov 22, 2011

Felicitari, Ovidiu!
    p.s. suna-l pe Oby. ๐Ÿ˜›

9. Postat de liviustrong la Nov 23, 2011

Eu cred ca a gasit oala cu sarmale! Bravo Ovidiu!

10. Postat de ovidiu la Nov 23, 2011

@Liviu: sa stii ca am prins si o bucata de butoi de plastic… (nu stiu daca era de la varza de la sarmale) dar am avut un drill cu butoiul in curent..nebunie… dupa ce l-am deranjat a luat-o la vale si a trebuit sa ma duc dupa el ๐Ÿ™‚

@Leba: l-am sunat… ๐Ÿ˜€

11. Postat de Mihai la Nov 24, 2011

Felicitari, sa auzim si de mai mari acum, daca ai ajuns la un nou PB.

12. Postat de Razvan la Nov 25, 2011

15. Postat de POPCEV ROLAND la Nov 30, 2011

bravo men,la mai mare!

16. Postat de Bamse la Nov 30, 2011

Foarte misto capturile felicitari!

๐Ÿ™‚

17. Postat de semlecangheorghe la Dec 1, 2011

Splendida partida Ovidiu,felicitari..

18. Postat de stefan0172 la Dec 2, 2011

dupa plecarea ta am agatat toate jigurile si apoi am plecat.mi-am zis apoi meseria ii meserie.Nu am apucat sa fur nimic ca ai plecat repede.
    felicitari si la mai multi!

19. Postat de ovidiu la Dec 4, 2011

@Stefan: data viitoare promit sa nu mai plec asa repede si sa mai discutam, eventual aprofundam studiul… poate in 2012 lasi lansetele de crap acasa si iei numai de spinning la tine ๐Ÿ˜‰

Multumesc tuturor de aprecieri…
    Mai sunt cateva zile din 2011, sper sa mai prindem niste pesti ๐Ÿ˜‰

20. Postat de Andrei la Dec 5, 2011

Daca le mai poti duce si te lasa modestia, primeste te rog si felicitarile mele scrise. Daca nu , ramai cu cele verbale de acu 2 saptamani ๐Ÿ™‚ . Ma inchin la matale ca la zeul Soare…Shimano Soare.

21. Postat de ovidiu la Dec 5, 2011

:))))))

22. Postat de Vasile la Feb 3, 2013

de unde faci rost de jig-uri mai mari de 50 g?

sau, cu alte cuvinte, de ce nu le aduceti la vanzare pe site? as cumpara cu placere ๐Ÿ™‚

23. Postat de ovidiu la Feb 3, 2013

Ai dreptate: jigurile de peste 50g nu sunt de gasit pe piata, si din pacate nici la magazinul nostru…
    Eu apelez la un prieten care are matrita de 60-70 si 80g
    Speram ca in acest an sa avem si la magazin jiguri de peste 50g…

24. Postat de Vasile la Feb 4, 2013

Sper sa le aduceti.
    Le voi cumpara cu placere.

Multumesc pentru raspuns.

25. Postat de Toni Montana la Feb 21, 2014

Frumos ! Anul asta cu lanseta si nalucile alea de 5”recomandate de tine, imi dobor recordul la somn.Parol !

26. Postat de Toni Montana la Feb 21, 2014

Astept sa intre marfa in tara.