Am fost in tabara. In Tabara PeApa…

December 7th, 2011 Postat in Amici PeApa, Delta Dunarii, Dunare, magazin pescuit, Pe Apa, Pescuit

De la idee la fapta nu a fost decat un pas, iar Tabara PeApa a aparut ca o intalnire intre amicii PeApa sau, de ce sa nu fim sinceri, o alta “scuza” de a fugi de acasa. Probabil unii dintre noi le-au spus sotiilor:“draga trebuie sa merg…asa ar fi frumos…asa se cade sau, mai radical: obligatii de serviciu”…

A fost si un caz particular, Ionel care a venit in Delta la recomandarea medicului – pescuitul fiind o parte importanta a tratamentului prescris de doctorul de familie.

Iar o tabara in luna Noiembrie nu poate fi facuta decat in Delta Dunarii.

Locatia am stabilit-o la Dunavatul de Sus (sau de Jos, mereu le incurc) la pensiunea Pike Inn.
Joi pe la pranz eu si cu Vlad ne-am intalnit cu Eugen si Petre (fratii Berti) si fiindca tot aveam 4 ore libere ne-am zis sa profitam si sa incercam un pescuit la salau pe Sfantu Gheorghe. Asa ca in ciuda informatiilor cum ca “nici la plasa nu trage” am pregatit barca si cei 60 de cai si am plecat catre locul unde zilele trecute  “monstrului i-a fost zarita spinarea”.

Ajunsi pe loc, constatam cu uimire ca apa avea un curent destul de rapid care combinat cu adancimea destul de mare (8-12 metri) ne-a facut sa regretam ca nu am luat la noi jiguri de 40-50g. Punem cu totii jiguri de 28g si dupa cateva lansari Eugen are trasatura si aduce la barca un superb salau trecut de 5Lbs pe boga grip… Poze, felicitari, pupaturi, hai inca o poza… eu profit de neatentia generala  😀 si salt jigul pe pragul de lut iar trasatura era cat pe ce sa-mi ia lanseta din mana… Drill nervos, pestele parea destul de mare, dar SpeedMaster-ul de 50-100g nu-i lasa prea multe sanse… La grip vedem ca este un salau ce batea spre 8lbs… Wow! Ce inceput de partida… Mai insistam…timpul de pescuit era destul de scurt. In urmatoarea ora mai prind inca doi salai ceva mai mici decat primul.

Ne intoarcem la mal si ne declaram multumiti de acest inceput de expeditie cu nici doua ore de pescuit si cativa salai. Trebuie sa amintit aici si de contributia celui care ne-a spus unde sa pescuim – multumim Cristi (Wild Danube).

Pe seara au venit si ceilalti participanti: Rares, Ionel (aflat sub tratament), Sebastian, Robert, Vasile si Bogdan. Am facut cunostinta “Salut, sunt Ionel si sunt dependent de pescuit.” “Salut Ioneeel!”
La pensiune am fost primiti cu niste carasi prajiti cu mujdei si mamaliga, pregatiti de Dan si Emilia, gazdele noastre, iar dupa o masa grozava si un vin bun au inceput sa curga  povestile pescaresti cu iz de adevar despre partidele de pescuit spectaculoase, cand altor monstri le-a “fost zarita spinarea”.

Eugen si Petre ne-au adus cateva noutati 2012, oscilanta Lucky RedTail, spinnerbaits in 2 si 3 culori, strune din titaniu, cu care ne-am completat trusele cu naluci, alaturi de glidere SavageGear, swimbatis BigHammer si plastice Cabelas
Am stabilit ca vineri si sambata sa pescuim la stiuca, iar duminica inainte de plecare sa iesim pe Sfantul Gheorghe la un pescuit de salau si avat.
Vineri, impartiti in echipe de cate doi, am iesit pe incinta de la Cormoran, unde cu toata priceperea noastra am reusit sa prindem o singura stiuca.

Eroul nostru a fost Vasile care a prins stiuca la un popper Rapala. Eu am avut doar o urmarire plictisita, cu o marlita care mi-a aratat coada inainte de a musca oscilanta. Nu punem la suflet (prea tare) rezultatul modest si sambata plecam pe natural, cu directia Solomon, Holbina, Dunavat, Oaia (Mica si Mare – o fi si medie?).

Dimineata am prins cateva stiuci punctabile la noua oscilanta Lucky si pe Linx gigant cupru-nickel.. plus alte atacuri. Iesim pe canale si prindem mai multi bibani, apoi surpriza zilei: la o alta confluenta de canale prindem rosioare (si nu la undita, ci la spinninig cu jiguri mici nr 4 si nr 6  si plastice de 2-3cm).

Drill-urile pe echipament UL au fost un deliciu – zeci de rosioare care loveau jigul in cap de lanseu mai ceva ca salaul. Cu greu am plecat catre pensiune, ziua fiind prea scurta.
In timp ce noi prindeam bibani si rosioare, echipajul format din Ionel, Rares si Sebastian a inghesuit pe Holbina, in locuri mai neumblate, zeci de stiuci la oscilante plus bibani la jig. Bibani in adevaratul sens al cuvantului a prins si Eugen impreuna cu Bogdan, asistati de nea Andrusca (unul din acei lipoveni care, la recensamant, in dreptul domiciliului a trecut simplu: Holbina).

Spre seara tarziu am cazut franti de oboseala, ca niste eroi dupa niste lupte grele, evident acompaniati de povesti pescaresti dar si de un BassMaster Elite Series de la TV.
Duminica, in ultima zi, iesim pe Sfantu Gheorghe si incercam salaul in locuri diferite, impartiti in 3 barci, dar fara prea mare succes (doar doi strapazani). Apoi, afland de la celelate “echipaje” ca trage avatul, ne-am lasat in deriva voblerind de-a lungul malurilor abrupte de pe taieturi.

Lansari precise in marginea malului, cat mai aproape, si atacurile nu au intarziat sa apara. De-a lungul taieturilor existau ca de obicei “zone moarte” si zone despre care jurai ca esti in capitala avatilor, la ora de varf!

Nalucile au fost variate de la lingurite si helicuri  Bertilure, la rattling-uri diferite (RNR-uri Rapala, TN-uri Flap Jackuri Strike Pro), odata ce-i nimeream “acasa” avatii nu faceau mofturi. Vasile i-a dat avatului exact ce-i trebuia: un Lucky Craft Pointer de 6.5cm suspending cu care avea atac aproape la fiecare lanseu. In aproximativ doua ore s-au prins zeci de avati, intre 1 si 2.5kg, plus alte zeci de atacuri.

Cum timpul de pescuit e in general scurt, ne dam seama ca trebuie sa plecam spre casa. Nu ne putem abtine sa nu mai facem inca o lansare, sau “inca trei si gata!”, ”acum gata, asta e ultima”. In fine, cu emotie in glas si durere in suflet, am strans jucariiile si am plecat spre casa.

Ajunsi la pensiune ne felicitam, ne strangem mainile si ne promitem sa repetam actiunea “Tabara PeApa” macar o data pe an, pentru pescuit, natura si prietenii legate intre doua trasaturi.
In incheiere as spune ca pana in 2011 nu am fost in nicio tabara, dar am fost in Tabara PeApa…

In 2012 ne vedem in tabara…

1. 6 Rapunsuri pentru “Am fost in tabara. In Tabara PeApa…”

2. Postat de liviustrong la Dec 7, 2011

Bravo…foarte frumos! Pentru 2012 ma inscriu si eu in tabara!

3. Postat de vlad la Dec 7, 2011

@Liviustrong most welcome 🙂

4. Postat de Papi la Dec 7, 2011

Cand vii dinspre Tulcea, treci de Murighiol si apoi de cetatea Halmiris, pe asfaltul dnei Udrea ajungi la Dunavatu de sus. Daca mai continui sa mergi, incepi sa cobori spre complexul Dunavat-Dranov si, normal, vei poposi la Dunavatu de jos. De acolo totul este posibil: Holbina, Dunavat, Dranov, canalul Lipoveni, chiar si complexul Razelm. Ca sa nu mai spun de Canalul Sf Gheorghe, Perivolovca, Erenciuc…Ehei, Delta are 580 de mii de hectare

5. Postat de ovidiu la Dec 8, 2011

@Papi: trebuie sa spun din capul locului: in 34 de ani am ajuns in Delta de 4 ori; o data in urma cu vreo 20 de ani si de 3 ori in 2011.
    Intr-adevar Delta este vasta si probabil cu 3 iesiri pe an nu o voi cunoaste prea curand 🙂
    Oricum mi-a placut, iar cel mai mult mi-a placut Sfantu Gheorghe… deh pescar de Dunare, ce sa fac… 😀

6. Postat de oby 1 la Dec 8, 2011

@liviu
    mergi numai daca ai sa ai medii bune la mate si la fizica, si daca mai renunti la jocuri pe calculator

7. Postat de vlad la Dec 9, 2011

@oby… aia cu calculatorul e permisa… bine acum depinde de jocuri 😉