Prima zi de primavara pe Dunare.

February 9th, 2014 Postat in Amici PeApa, Dunare, Pe Apa, Pescuit

Nu stiu daca v-ati uitat pe geam in ultimele zile, dar povestile din batrani, cu frigurile de pe vremuri si alte snoave de inghetat sangele in vine, astazi nu mai inseamna nimic.
Ridicati privirea din calculator si veti vedea ca steaua care ne incalzeste planeta (Soarele), straluceste ย ca in cele mai frumoase zile de primavara…
Asa ca in fapt de seara am ticluit cu colegul meu Rares planul pentru a ataca reduta salailor dunareni.

Locul faptelor.

Dimineata, pe mal de Dunare, ne-am intalnit si cu Edi ย si am stabilit sa ne impartim, pentru o acoperire a mai multor zone…
Eu cu Rares am mers la “vale” iar Edison la “deal”.
Dunarea era foarte limpede, temperatura de aproximativ 4’C, adica situatia parea promitatoare.

L-am abandonat pe Rares pe o pozitie cu potential ” da tu aici ca e bine” ๐Ÿ˜€ si eu m-am dus vreo 5km mai departe in cautarea unor pesti din amintiri…
Reusesc cu ceva insistenta sa prind un salau de aproximativ 1.5kg si cum timpul trecea cu repezciune, decid sa ma intorc. Dau peste Rares, care se tot muta din loc in loc, iar la semnul universal “merge, nu merge? mi-a facut complice cu ochiul: “am prins, de ce sa nu prind” ๐Ÿ˜€ .

M-am ancorat pe langa el, dar mi-am dat seama ca ca locul se “racise” asa ca am ridicat ancora si am plecat spre “pomul laudat”.
Odata ajuns acolo, m-am ancorat langa Edi, am mai schimbat niste pareri depre o mulineta sau alta…
Am armat un jig de 45g cu un shad (4″) primit de la Edi, si am facut o lansare luuuuunga… Recuperez de cateva ori si “poc” un tzac timid imi da fiori mari. ๐Ÿ˜€ ย Intep si aduc la barca un salau frate cu cel de dimineata….

Intamplarea.

M-am gandit ca trebuie sa mai fie ceva acolo, asa ca am insistat. Nu prea mult, fiindca un atac foarte puternic loveste jigul, undeva departe, in cap de lanseu… Am intepat tare cu Pulsul si mi-am amintit ca pescuiesc cu PowerPro de 8lbs, iar cum pestele parea sa fie mare, am aruncat baliza cu sfoara ancorei si am plecat dupa peste.
Drilul a fost destul de scurt 2-3minute, si spre surprinderea mea, pestele nu era un super-salau ci un somn, trezit probabil din somn de jigul meu ๐Ÿ˜€

Il ridic in Boga si vad ca are spre 16-17Lbs. Mi-am amintit ca totusi afara e inca Ianuarie si cautam prin cutia cu amintiri… si mai devreme de Aprilie nu reuseam sa gasesc nicio amintire cu atac de somn.
Am savurat momentul cu o gura de ceai si am continuat sa pescuiesc pana la lasarea serii… Au mai fost doua tacuri si am mai prins un salau…
Pentru o zi de Ianuarie ne-am declarat mai mult decat multumiti si am plecat spre case.

In speranta ca vremea va tine cu noi, va zic traditionalul “fir intins!” si ne vedem pe apa ๐Ÿ˜‰

In loc de incheiere.

Cand am spus ne vedem pe apa, ma refeream al propriu pe apa si nu la PeApa.
Sunt momente in care drumurile oamenilor se despart sau se intalnesc – al meu (drum) se desparte de PeApa.ro (cu o unda de regret as spune) dar voi fi de gasit in continuare,ย pe blog,ย pe Dunare, deci tot pe apa ๐Ÿ˜€
Sunt si avantaje din aceasta situatie, de-acum voi putea sa merg la un pescuit cu prietenii/colegii (Rares, Vlad) la pescuit in Delta sau oriunde… mai mult decat in zile de weekend, ceea ce inainte nu se putea… unul din noi fiind la birou.

Toate bune,

Ovidiu.

1. 2 Rapunsuri pentru “Prima zi de primavara pe Dunare.”

2. Postat de Toni Montana la Feb 10, 2014

Ovidiu, multumesc pentru toate sfaturile si recomandarile pe care mi le-ai dat neconditionat,transparent ca un adevarat profesionist ce esti.Te salut cu rspect Maestre !

3. Postat de ovidiu la Feb 10, 2014

@Toni:
    Eh nici chiar maestru.. dar multumesc.
    Cat despre sfaturi, oricand cu placere.