Zapada stiucilor sau cum stiuca uneste oameni!

May 2nd, 2017 Postat in Amici PeApa, Delta Dunarii, Pe Apa, Pescuit, Tabara PeApa, Testat PeApa

Eram pe mal la HidroTurism, afara vantul batea cu cruzime… si ne aduceam amince de pe drumul catre Delta, cand am iesit din Lumina si am dat de carosabil acoperit integral cu zapada si plugul care dadea zaada in fata masinii noastre echipata cu cauciucuri de vara… (firesc pt final de aprilie)…iar la un pahar de bun venit incurajati de vremea de afara (real feel -6gr, ploaie si ninsoare, vant constant 30-40m/h si rafale de peste 60km/h)  am decis titlul articolului: Zapada stiucilor!

….dar cum noi tot am povestit, va las sa vedeti povestea Taberei PeApa prin ochii unuia dintre participanti, Dan GUTOI, caruia ii multumim atat pentru incredere cat si pentru poveste!

Acum stiu ca stiuca uneste oamenii…

Ma suna intr-o zi “mentorul” meu de spinning, Alex, si ma intreaba: “vrei sa mergem intr-o tabara de pecuit la rapitor?” … sigur, spun imediat dupa cuvantul “vrei”, stiind ca Alex numai pentru asa ce m-ar fi putut suna…. si continua: “mergem cu cei de la peapa.ro si nici nu costa f mult”…nu-i cunosc, zic eu, dar mergem. Inchid telefonul si ma gandesc, cu pacat, recunosc (scuze, Vlad, scuze Taicule) probabil unii care vor sa mearga la pescuit pe spatele unor turisti… 🙂

Doua secvente…

In prima zi am pescuit, la solicitarile insistente din partea mea si a lui Alex, pe un real feel de -6 grade, rafale de vant, ploaie si pe alocuri lapovita. Exact cand am plecat de la debarcader, apuc sfoara de la barca sa o dezleg si realizez ca manusile mele deja sunt imbibate in apa. Nu-I bai, zic…iar peste nici 30 minute adaug…nu e pe dracu!!! Stand asa chiricit in barca cu palmele la sub brat ca sa ma mai incalzesc un pic, vad sosind pe sub sprancene o pereche de manusi uscate din neopren.

E clar zic, mi-e atat de frig ca am vedenii, aiurez deja…”ia-le taicule pe ale mele ca mie nu mi-e frig” zice Taicu. Poti sa zici nu? Poti…dar cu juma de gura…asa ca le-am luat, iar pana la final, desi am incercat, n-a fost fel si chip, sa-i imprumut manusile lui, proprii si personale, macar pentru perioade scurta de timp.

Eram in ultima zi de tabara, duminica, si ne-am propus sa pescuim cam 4 – 5 ore. La un moment dat, cu ochii catre Vlad, care tocmai se aplecase asupra trusei pentru a schimba naluca, apuc firul mulinetei si trag vartos de el…. mulineta incepe sa geama: crrrrrrrrrrt…Vlad da drumul la lanseta si naluca in acelasi timp, pune mana pe grip si dintr-un salt e langa mine…si asta dupa ce mai facuse acest gest de 8 ori (terminate cu stiuca in barca) intr-un interval destul de scurt (eu, fiind la categoria incepatori talentati din cand in cand”, nu ma descurc deocamdata si cu gripul si cu stiuca in lanseta).

…si doua concluzii:

Despre pescuit: Pentru mine, partida de pescuit a fost un succes total, o stiuca de 83 cm si multe altele un pic mai mici, dar nu cu mult, atacuri, urmariri…totul insa cu un pret: persoanele care ne-au adus acolo si-au sacrificat 2- 3 zile de pecuit pentru placerea noastra, a turistilor: toate intrarile in japse si japotine erau mai intai testate de catre “client”, de unde si rezultatele…

Despre oameni: Vlad si Taicu, pe care ii cunoscusem cu 48 de ore in urma, au facut rapid trecerea din categoria “persoane” in categoria “prieteni”… nu organizasera acea tabara ca sa poata pescui sau ca sa poata face cine stie ce profit “pe spatele unor turisti”… alta era motivatia, mult mai “parsiva”:

…. infectarea turistului si aducerea lui in ultima stare de boala: dependenta ireversibila!!!