Cupa Egreta Big Pro sau cum sa prinzi stiuca de 95cm

October 30th, 2015 Postat in Amici PeApa, concurs, Delta Dunarii, Pe Apa

Simplu, daca ai Lake Fork in trusa!…….dar sa incepem cu inceputul ๐Ÿ™‚

Recunosc ca la inceput am fost sceptic referitor la un concurs in care o mansa se desfasura pe nautral (Uzlina – Isac) si o mansa pe Cormoran (acelasi Cormoran cu malurile taluzate de noroi) dar ideea de a participa organizat de Hotel Egreta ne suradea datorita ospitatilitatii si organizarii ireprosabile a celor de acolo

Uzlina – cea care tine adevarati “balauri de natural”

Fac jonctiunea cu Redin tocmai la 22:30 seara cand deja dupa apropae 20 ore de nesomn… imi picau ochii in gura dar…. deh bine ca reusit sa ajunga…iar sambata dimineata dupa start…alegem sa pescuim direct in Uzlina..unde auzisem ca ar fi inca macar 2-3 stiuci de peste 5 kg, adevarati balauri de natural.

In timp ce Isacul era tulbure si oferea un pescuit pe vant continuu de 20km/h (cu rafale de 30km/h), Uzlina era mai linistitata, si am gasit zonele cu apa limpede, neagara “de stiuca” si in unele dinter el am si prins. Erau cantonate intr-o aniumita zona..si am reusit sa prindem cca 5-7 ย buc la fiecare trecere. Pescuiam dragand cu ancora de deriva – noua achizitie de la Savage Gear – si ghidati din motorul electric…pt a sta cat mai mult in zona sau a ne ancora temporar blocand intentionat motorul in iarba

Din pacate in ciuda multelor capturi pentru natural.. nu am reusit sa dam de stiuci mari .. avand doar 50cm ca si captura…ceea ce era insuficient

Cormoran – motoare stricate si stiuci apatice

A2-a zi, ploaia prognozata se adevereste.. iar vantul din prima zi se compune cu o ploaie mocaneasca.. ce nu a contenit pana la finalul zilei…si ne facem curaj sa intram in Cormoran. Ne lasa motorul electric in primii 10 m de la start…cautam barcagiu.. incercam sa stapanim nervii…si Redin la vasle o ia pe drenorul principal in timp ce eu ma asteptam sa rupem stiucile pe canal (dupa cum avem informatii). Ajungem la prima platforma in stanga intram asa cu botul barcii…apa avea cca 5-10 cm la intrare…dar Redin are o urmarire pe oscilanta ProfiBlinker. Nicmic concret..inspiratia lui Redin tragea spre platforma… informatiile avute trageau spre canal..apa mai adanca..oricum..

Mergem la vasle pana in capatul drenorului principal, pescuind pe rand..si nu avem nici un atac. Incercam platforma din spate si la fel nimic..apa extrem de mica…abia puteai manui un offset nelestat fara sa iei iarba. Din nou nimic…

Trecusera 3 ore de la start si avem noroc… din motive tehnice dl Tarus lasa barcagiul propru la mal..doar ca la start.. O luam la vasle iarasi si intr-un final avem si barcagiu. Incercam platforma din dreapta .. la fel nimic… Hai in cea din stanga.. unde avusese Redin inspiratia…..

“Da cu Lake Fork…..!”

Intram usor si cu vantul ย din spate.. Redin la prova..vede o stiuca care fuge de barca….La catva lanseuri am o alta urmarire pe un swimbait de la ABT…dar barcile incomode si vantul din spate fac dificil pescuitul. ย Ne lasam pe vant si batem si acea platform oarecum dezarmati…dar nu ne lasam..ajungem in capat.. nimic…..O luam inapoi la vasle, incercam toata trusele de la ratling-uri, swimbatis…. mai putin topwater…. (pe care mai tarziu aflasem ca Redin iarasi a fost inspirat… s-a prins la topwater pe ploaie si vant!!!)

La un moment dat in lipsa de idei.. Redin imi spune “Pune un Lake Fork galben“… Ascult si scot swimbait-ul si aleg din cele 3 Lake Fork chartreuse pearl pe care deja le incercasem in diferite forme jig, offset lestat si nelestat.. Aleg pe cel de 4.5” offset lestat Berti si pe cap de lanseu..abia apuca sa dea din codita scufundandu-se usor cand …zbang…. si incepe distractia. fuge in dreapta.. dar norocos..se baga cu capul in iarba si se calmeaza.

O aduc langa barca..si vad unde era buchetul de bradis de pe capul stiucii…si unde era coada stiucii..si imi dau semaa ca e mare… barcagiul voia sa o traga defir..il rog sa nu o faca….dar Redin era cu minciogul demontant in mana si nu gasea coada minciogului.

Stiuca simte barca..si parca nu se da batuta..dar Redin…printre injuraturi o ia in barca doar cu minciogul…si cu ea prinsa in minciog ca la crap…in afara barcii ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ™‚ zice… calm…”Bravo Oaie”…Injuraturi.. pupaturi..scuze…si trecem la treeaba

Mai cautam cu aceleais Lake Fork prin nuferii de langa…. mai gasim stiuci… stiuculite.. dar ratam… intre timp pe aceeais zona colegul nostru de club Tinu are o stiuca de 88cm

La final frustrati ca practic am pescuti bine doar 1-2 oremaxim din mansa… adar avme un singur peste…..totusi norocosi are 95cm…si este si CMMC (Cea Mai Mare Captura) a concursului.

Sa ai Lake Fork si sa-l folosesti!

Am tras 2 concluzii in acest concurs: prima Redin are o inspiratie de multe ori iesita din comn…. si a 2-a situca manaca la topwater (broaste sau stickabait-uri) chiar si pe ploaie torentiala….. trebuie doar sa o localizezi si sa dai unde trebuie ๐Ÿ™‚

si … a 3-a concluzie trebuie sa ai Lake Fork in trusa si sa-l folosesti!…. dupa cum spunea un concurent dupa mansa…”numai cu Lake Fork galben nu am dat… era prea la fund in geanta”

Pe langa adrenalina oferita de concurs…faptul ca inveti ceva la fiecare cupa….este inca un trigger sa te gandesti la urmatoarele concursuri. Ne vedem Pe Apa!