Pescuit pe ape mari

June 14th, 2010 Postat in Amici PeApa, Delta Dunarii, Dunare

De mult aveam planificata Delta “prieteneasca”, editia de primavara, in care mai multi prieteni din grupul meu, nu toti pescari, urmam sa plecam in Delta.. cu ganduri pescaresti!

Am facut sedinta  tehnica, am ales sa ne cazam la casa de vacanta a unui prieten in Murighiol, ne-am descurcat de niste barci si ca atare miercuri seara eram toti stransi la masa povestindu-ne planurile de urmatoarele zile.

Joi, am ales sa cautam stiuca in zona Holbina; 2 barci s-au dus in incinta la Holbina 1, noi intr-o barca mai mare am ales sa mergem in Holbina “publica”. Rezultatele au fost similare 😀 noi am prins 2-3 marlite si cativa bibani frumosi… (la slidere culorile castigatoare fiind TT si PA), iar ei au avut 2 marlite de appx 1kg fiecare… in 4 persoane 2 barci.  Stiu… mai tarziu am aflat ca de fapt nu am prins orele bune.. (e drept am ajuns la 7am pe locurile de pescuit)! Ne-am consolat cu partide de bibani memorabile  in care am prins la toate “ciudateniile” incercate: de la lingurite rotative si pana la buzzbaits!

A 2-a zi profitand de suportul logistic, am ales sa pescuim pe Dunare, in zona Erenciuc, avand ca target salaul si da.. speram sa prindem si niste somotei… avand in vedere perioada prielnica. Zis si facut, nici nu ajungem bine in zona Mihai ne confirma ca salaii sunt pe locuri, iar intre reprize de bibani, Nini ne confirma ca si somoteii sunt pe pozitii.

Toate acestea nu fac decat sa ne tina in priza si pescuind in agataturi cu offset, am sansa unui somn “mai imbracat”. Dupa un drill de cateva minute il scot la suprafata, il vedem cu totii… o frumusete de somnic estimat la 3-4 kg care poftise la un Curly Shad verde glitter.. (deh offest….:D).. Da, spun estimat pentru ca dupa ce l-am vazut si incercan sa-l protejam de elicea motorului iar firul, deja obosit in agataturi, cedeaza… iar  noi ramanem doar cu bucuria de a-l fi vazut…. recunosc, ca m-am consolat cu ideea ca l-am vazut 🙂

Pescuim in continuare, in conditii nu tocmai propice pescuitului, cotele fiind foarte mari, caldura ne rapune (deja la ora 10 erau 30 grade) si ne retragem la o ciorba.

Zilele urmatoare incercam sa ne imbunatatim “performantele” atat la salai / somni cat si la stiuca… Daca la Erenciuc mai pacalim cu greu 1-2 strapazani si ceva mai multi bibani, stiucile din zona Onofrei, Dubcova s-au lasat asteptate…

Am “bifat” inca o iesire in Delta, un loc care in ciuda rezultatelor de pescuit nu intotdeauna spectaculoase, ma bucura si relaxeaza de fiecare data!

1. 2 Rapunsuri pentru “Pescuit pe ape mari”

2. Postat de LupuMoralist la Jun 15, 2010

foarte frumosi bibanii. deci nu sunt singurul care observ ca la fiecare iesire in delta pestii sunt din ce in ce mai putini si mai mici (rapitorii). cine stie, poate o scoatem la mal cu bibanii 🙂

3. Postat de vlad la Jun 15, 2010

@LupuMoralist: intradevar bibanii raman deliciul deltei, dar la cotele actuale sincer ne consideram “norocosi” si cu ce-am prins pe langa bibani

A pescui stiuca pe aceste ape atat de crescute, cand are atat de mult loc sa se ascunda, sa pandeasca.. tine foarte mult de noroc

Altfel ma bucur ca “ne citesti” si cine stie poate o sa ne si cunoastem