Spectacol cu avati la matineu…

July 29th, 2010 Postat in Dunare, magazin pescuit, Pe Apa, Pescuit

Sa fi fost vreo 11 noaptea (Marti 27.07.10) cand m-a fulgerat o idee… ce-ar fi daca? Ce-ar fi daca maine (adica azi) ma duc la pescuit matinal… foarte matinal πŸ˜€ nu mult, asa 2-3h … Dar parca eram obosit… Sa ma duc sa nu ma duc… Oscilam… hmm πŸ˜€ si nu pescuiesc la oscilanta… Nu stiu daca ma duc sau nu..asa ca am pus ceasul la 3.00 A.M. Urma sa ma decid la 3 dimineata, cand doar cucuveaua din curte era treaza, daca plec sau nu.
M-am trezit greu… Nici nu stiam de ce suna ceasul, dar mi-am amintit. M-am imbracat repejor… (intre timp se prajeau 3 oua plus Β o rosie si colt de paine) apoi am luat Β 2 lansete si trusa de voblere de Dunare, o mana de jiguri si 2 pungi de plastice… si la portbagaj cu ele…

Am uitat sa zic: urma sa plec in secret si singur… πŸ˜‰ plus ca ti-e jena sa trezesti pe cineva la 3dimineata pentru 2-3h de pescuit…. Sa nu uitam ca munca ne cere si viata ne vrea si in alta parte decat pe malul Dunarii πŸ˜€ .
Am ajuns pe malul giurgiuvean al Dunarii pe la 4.30. M-au intampinat calduros 231.024 de tantari si pana am apucat sa ma acopar cu repelnti tip off/autan deja m-au piscat de cateva ori.
Lansez in intuneric… Zvrrrr se aude voblerul cum taie intunericul… Ici-colo se auzeau plescaieli, semn ca pestii erau activi..dar nu stiam ce pesti… Lnsez si insist in continuare cu Citrus Shad-ul meu si am o trasatura. Un salau mic de vreo 5-600g.

Apoi nimic…
Se lumina incet si incep destul de timid sa atace avatii… Din atacuri timide se transforma in lupte zgomotoase pe viata si pe moarte. La propriu… Avati mici, cat creionul sau “bunici” Β de peste 4kg rapeau intr-o zona destul de mare… Si peste tot obleti… multi obleti… nori de obleti…la asa abundenta de hrana nu ma asteptam sa am vreun atac pe “maimutele” mele.
Pun un Cormoran Silver Orange Reflex de 8cm si incep sa lansez plin de incredere… Prind niste avatei mici (3-500g) si ii dau unui pescar batran care se chinuia sa prinda niste obleti.

Apoi ziua mi se lumineaza: poc o trasatura seaca, mai sa-mi ia lanseta din mana dar frana mulinetei Ryobi Applause 2000 (5 ani vechime) lucreaza fara cusur… si-l aduc la mal. Un avat mai frumos… iar gripul arata ca este sarit de 5Lbs.

Bun.. foarte bine… πŸ™‚ ora limita pana la care putem sta era 8, asa ca timpul era in spatele meu… respira greu: tic-tac, tic-tac πŸ˜€

Vad un atac de peste mare in larg departe… undeva la 40m. Hmm… Ce sa lansez asa departe? Ma uit in trusa si-l vad: Salmo Thrill OB de 7cm un vobler uitat acolo… cu adevarat uitat, il aveamd e 3 ani si sincer nu prea-mi placea cum inoata. Adica cum nu inoata… pe recuperare semana cu un surub :d cu diferenta ca nu se insurubeza… adica nu prea face nimic… poate un vag balans lateral…
Lansez pe directia atacului, stopez un pic sa nu faca fleoshc! πŸ˜€ si dupa cateva recuperari, voblerul se opreste in ceva care ia si 1m de fir … recuperez incet…incet… venea ca un lemn… credeam ca am agatat o creanga ceva… Era peste, un avat o frumusete… cred ca nou record personal: sarit de 6lbs cat arata Boga Grip-ul πŸ˜‰

Am continuat cu Thrillul dar ina fara de niste junirori d 30-40cm nimic notabil…
La ora 8 am demarat in tromba cu directia Bucuresti… iar la 9.40 imi indreptam falangele mainilor deasupra tastaturii πŸ™‚
Avatul este, cred eu, unul dintre cei mai fitosi pesti si uneori foarte greu de pacalit… dar sunt si zile precum diminaeta de azi, cand pot fi surprize frumoase…

Si cand ma gandesc ca eram gata sa cedez acelui pacat numit lene si sa dorm in tihna pana pe la 7.30… πŸ˜€
Cat inca mai e vara cred ca voi mai iesi chiar si pentru 2-3h… pentru ca, asa cum spune si reclama “unele lucruri sunt de nepretuit… pentru toate celelalte…” πŸ˜‰

Curaj si fir intins!

Aici ar fi trebui sa se termine povestirea noastra… dar seara am “pacatuit” din nou cu 2h de pescuit… De data asta insotit de Vlad si tatal lui. Cu totii pregatiti sa-l invatam minte pe mister Avat πŸ˜‰
Eu si Vlad ne-am luat cate un vobler Salmo Thrill modelul holografic: Vlad de 7cm eu de 9cm.
Ajunsi pe malul Dunarii incepem sa lansam febril sa nu pierdem nicio secunda… dupa cateva lansari am un atac departe in larg la Thrill-ul de 9cm… Aduc dupa putina lupta un avat frumos sarit de 2kg…

Poze, pupaturi… etc.
Tatal lui Vlad are un atac la 1m de mal si firul cedeaza, avatul fugind cu voblerul, un Cormoran Yellow Silver de 12cm …
Apoi liniste… alte atacuri nu prea au mai fost… La plecare, cand incepuse sa se intunece, mi-am zis sa mai fac cateva lansari intr-un anafor promitator, pe partea cealalta a golfului in care pescuisem si aleg sa dau cu Β acelasi Cormoran Silver Reflex 8cm . Lansez si recuperez incet contra curentului, voblerul suna din “zurgalai” si dupa cateva ture de manivela, am o trasatura puternica si incepe drillul… Un avat frate geaman cu celalalt. Ce zi! ce zi!
Cum bine zicea Vlad: “ai inceput ziua la pescuit ai terminat-o tot acolo si ai mai si prins” … O zi frumoasa…

Asta va doresc si voua! πŸ˜‰

1. 2 Rapunsuri pentru “Spectacol cu avati la matineu…”

2. Postat de Cristi la Jul 30, 2010

Bravo bravo dar cam scurt timpu stiu ca nu esti omu de genu asta sa pescuiesti doar 4 ore dar cred ca nu mai rezistai πŸ™‚