Avatii Perseidelor…

August 16th, 2010 Postat in Dunare, magazin pescuit, Pescuit

Anul acesta, la fel ca anul trecut, la fel ca si acum multi, multi multi ani, Pamantul a traversat din nou orbita cometei Swift-Tuttle; traversare care da nastere curentului meteoric “Perseide”.
Cum eu urmaresc de multi ani acest fenomen, nici anul acesta nu puteam rata spectacolul ceresc… Conditii minime care trebuie indeplinite pentru a observa fenomenul: departe de oras si luminile acestuia, ideal la munte la mare altitudine unde cerul este curat … iar stelele se vad in toata splendoarea lor.

Asa ca vineri (13 August) l-am intrebat pe Vlad daca iese undeva in seara aceea sau iese unde-l invit eu… :D. La un pescuit nocturn si niste meteori…
Stabilim sa ne vedem la 1:30 A.M. (ce oameni! cata cruzime!) si sa plecam spre Dunare, unde speram sa prindem avati si sa vedem o stea cazatoare…
Am ajuns si am prins cativa meteori; eu binenteles mai multi decat Vlad, 😀  care ba se foia…ba clipea… ba gonea un tantar si rata fractiunea de secunda in care particula incandescenta brazda cerul in mare viteza… Totusi am vazut cateva zeci de meteori… Poate si fiindca pestii dormeau… sau se faceau ca dorm; undeva sub un copac, un avat baga groaza in bietii obleti… 😉
Cele 3 ore de intuneric au trecut si zorii zilei se intrezareau la orizont…
Nici nu s-a luminat bine si Vlad ii puse gand rau avatului de la copac… i-am zis ca eu il cunosc pe avatul ala de cel putin 3 ani si niciodata nu l-am prins si ca daca el il prinde, este cel mai mega, extra (si alte epitete) pescar :D.
Si se duce Vlad se chinuie sa lanseze… cu un vobler nazdravan de 12cm si nu trec 5 minute si un strigat rupe linistea: “L-am prins! L-am prins!”  Mai sa fie? l-a prins… imi zic si dau fuga cu gripul sa-l ajut la extragerea dihaniei :D.

Intradevar l-a prins! “Avatul de la copac”  un avat misterios, neprins de mult si de multi care au tot agatat voblere fara succes, incercand sa-l pacaleasca 🙂 ce putea fi mai frumos?
Ne continuam pescuitul si primele raze ale Soarelui promiteau sa ne faca viata grea… Eu prindeam tot felul de avati juvenili (300-700g) la un popper  si incepusem sa transpir… Caldura mare moncher… 😀 Vlad se antrena si el cu avati al fel de tineri la un Thrill de 9cm 😀
Lansez, ca de obicei spre infinit, un Thrill de 7cm HBL si recuperez cu mintea aiurea sau in nori… si in timp ce gandurile se insiruiau frumos…ZBANG o mega trasatura… si mulineta incepe sa scartaie :D… Zic doar atat: e mare!
Si  dupa cateva minute aduc la mal un avat frate geaman cu al lui Vlad, dar foarte nervos :D. Grip, poza, pupici si pe agrafa cu el, ca urma Sf. Maria si trebuia sa ducem si un peste acasa ;).

Pe la 9.30 in timp ce gradele Celsius deveneau tot mai multe…am cedat nervos si am plecat spre casa. multumiti de o partida frumoasa, in care am vazut si stele cazatoare si am prins si cativa pesti…
Afara sunt 38’C  asa ca va zic un calduros: curaj si fir intis!

1. 4 Rapunsuri pentru “Avatii Perseidelor…”

2. Postat de Dan Alexe la Aug 16, 2010

Frumos mai povestesti mai Ovidiu! 🙂
    Daca n-ar fi pozele ai putea fi acuzat ca sunt povesti. 🙂
    Faini pesti!

3. Postat de Razvan la Aug 17, 2010

La mine a fost slab de tot cu avatii anul asta, dar inca nu au intrat zilele in sac.
    Din pacate am uitat de Perseide anul acesta, desi eram treaz de la 1.00 AM, ca am mers si eu la Dunare 😛
    E un spectacol ce merita urmarit.

4. Postat de marius la Aug 30, 2010

frumoasa captura!Perseidele le-am vazut anul acesta de pe transfgarasan si am pescuit obleti pe barajul vidraru.Fir intins si astept poze ca a venit toamna doar.

5. Postat de elias la Dec 31, 2010

Iti doresc ca anul ce vine sa ai parte de avati 5+ si salai din doo cifre.Fir intins.