Periprava – La mama stiucii

May 16th, 2011 Postat in Amici PeApa, concurs, Delta Dunarii

Ultima Frontiera …. de civilizatie inainte de varsarea bratului Chilia in mare, se afla dupa cum ati intuit, la Periprava. Acolo cu ajutorul unui om sufletist, Sylvain Remetter, ce administreaza intreg domeniul fostei puscarii, se afla poate cea mai buna incinta de pescuit de la noi din tara – Ultima Frontiera!

In weekendul 7-8 mai (weekend cu 2 evenimente importante: ziua mamei mele si ziua lui Ovidiu), a fost programata a 2-a etapa de Master din campionatul national de spinning organizat de LRS, si recunosc sportiv, ca nu imi puteam lasa cei doi colegi “masteranzi” singuri in fata stiucilor flamande!

Zis si facut si iata-ne vineri la 5am ingramaditi in masina alaturi de barci si bagaje. Spun “ingramaditi” (a se citi “storciti”) intrucat nu puteam sa-i insotesc singur, ci impreuna cu un mai vechi partener de barca, Bogdan. Ajungem la Tulcea, escala la showroomul Nauticlife, si  la ora 11 eram imbarcati pe nava de transfer catre Periprava. Drumul, desi lung trece repede in compania a cca 80 de persoane, fericite ca au scapat de cheile de la masina. La fel si prima seara, in care odata ajunsi facem rapid pregatirile de barci si ne asezam la povesti.

Sambata dimineata, cei doi masteranzi intra mansa 1, Ovidiu in bazinul #8, cel cu apa mai tulbure si adanca, iar Rares in incinta #9 cu apa neagra “de stiuca”. Ovidiu prima data intr-o competitie de stiuci, dar bine pregatit din punct de vedere al nalucilor cat si al tehnicilor, reuseste sa masoare 8 stiuci folosind diferite naluci: Linx #2 silver, Slider 7cm TT. sinking sau Lake Fork 4.5″ White si Chartreuse Pearl. Rares pe incinta cu apa “teoretic” perfecta pentru stiuca, reuseste sa captureze 6 stiuci, majoritatea pe Lake Fork 4.5″ Blue Herring si White.

In acest timp, indrumati de Sylvain, pregatim barca pentru a intra pe incinta nr 11, barca noastra plus inca o barca. Zis si facut si la ora 9, Bogdan isi deschide o bere… era si timpul avem 3 stiuci: 2, 3.5 si 2.5 kg in doar 15min de pescuit. De mentionat ca pescuisem ancorati la intamplare asteptandu-l pe Mishu cu bateria pentru motorul electric.

Cu siguranta ziua nu a continuat asa, dar am avut ceva capturi, nalucile castigatoare fiind Bertilure Linx silver #2 si Piscot #2 si evident Lake Fork White! Cand vantul nu ne-a mai permis sa pescuim, am mutat barca pe canalul de langa incinta… unde am continuat sa prindem, dar doar stiuci pana intr-un kil jumate’.

A 2-a zi, dupa intrarea in mansa a lui Rares si Ovidiu, noi insotitorii primim acceptul lui Sylvain pentru a pescui pe o incinta pe care filmase chiar el cu o zi inainte. Intram dimineata impreuna Robert Boanta, organizatorul concursului care ne insoteste pret de 45 min si cateva stiuci. Aceasta noua incinta, mai adanca, apa cristal, si fundul caramiziu, cu vegetatie tipica, ne ofera stiuci “standard” 1-2 kg.

Daca dimineata prindem preonderent la linguri si spinnerbaits, dupa ora 10 meniul se schimba si gliderele Dorado Drunk ofera o demonstratie de capabilitati. Pentru cine nu stie, Dorado Drunk desi semana putin ca forma cu Salmo Slider, este in opinia mea o alta naluca. Daca sliderul gliseaza usor stanga dreapta, Drunkul (in special modelele sinking testate de noi) se scufunda incet osciland in jurul propriei axe. Jerkuite acestea au o miscare specifica gliderelor, dar de aceasta data am prins foarte bine cu ele si recuperate rapdid sub pelicula apei.

Din pacate adevaratele capturi, se arata abia spre finalul partidei (deh legile lui Murphy) cand in ultima oram reusim sa intram intre niste palcuri de stuf. Acolo terminasem cele cateva drunkuri (agatate, lansate sau chiar “distruse”:D) si am decis sa mergem pe clasicele slidere.
Bogdan alege un 7cm TSK sinking, si prima stiuca “adevarata” a zilei se arata la poze.

Eu aleg ultimul slider din trusa 10cm Red Head, culoare cautata, dar la care personal nu am avut cine stie ce rezultate. si reusesc sa aduc la barca o surata de-a celei prinse de Bogdan.

In fine, ca orice chestie frumoasa, vantul turbat ne plimba, iar ora de plecare (deja depasita) ne cheama la mal. Stragem… (as folosi perfectul continuu pentru ca am tot strans, pana pe  la ora 18 cand am plecat spre Tulcea) 🙂

La revederea cu cei doi colegi, aflam ca Ovidiu a obtinut un loc 19 (meritoriu, cu atat mai mult cu cat nu obisnuia sa pescuiasca la stiuci) iar Rares locul 34. Daca Rares, este un pasionat al pescuitului la stiuca, despre Ovidiu nu putem spune decat ca “va mai pacatui”, fiind si proaspat posesor de Lamiglass Certified Pro!

Cat despre locatie, pot spune ca deja imi este dor de Periprava, si inca nu am reusit sa apreciem adevaratul potential! Cu siguranta vom reveni cu placere, cu atat mai mult cu cat este o locatie gandita si intretinuta pentru pescuit sportiv!

1. 3 Rapunsuri pentru “Periprava – La mama stiucii”

2. Postat de MARCEL la May 17, 2011

Excelent! Intr-adevar, o locatie deosebita, un pescuit de exceptie!

3. Postat de ovidiu la May 17, 2011

de unde ma uit eu, vad ca tu si Bogdan ati prins numai fulare stufoase 😀
    brava

4. Postat de vlad la May 17, 2011

@Ovidiu nu am prea prins foarte mici e drept…. dar si fularele “originale” s-au lasat asteptate 🙂