Salai si stiuci la puterea Steez!

February 11th, 2012 Postat in Amici PeApa, magazin pescuit, Pe Apa, Pescuit

Inspirat de atmosfera de afara.. care se incapataneaza sa ramana incremenita de vreo 2 saptamani in ger si nameti, imi aduc aminte de ultima partida din 2011. De fapt de penultima, cu Ovidiu pe Dunare, in care prinsesem un frumos salau… asa cat sa imi ofere  o inchidere de an placuta.
Totusi Redin, amicul “deltas” nu este de acord si intrucat nu reusesc sa spun “prezent” unor weekenduri in delta, Redin ofera solutia (desi era in delegatie): “gata vineri dimineata revin in Bucuresti, am avion foarte devreme.. la 8 sunt acasa, treci sa ma iei!”

Zis si facut, vineri dimineata din masina si il sun pe Redin la ora 8 cum stabilisem. Redin bosumflat complet.. era in autocar intre Suceva si Iasi incercand sa prinda un avion care sa decoleze pe ceata deasa.. …. Asta este amanam… trec pe la birou si intr-un final fac jonctiunea cu Redin 4 ore mai tarziu.
Timpul nu a trecut chiar degeaba: de ceva timp tot citeam desre Daiwa Steez Flexlite – 1/4- 1 1/4 g ca fiind o lanseta excelenta de naluci crank mari si foarte mari.  Si intrucat mi-o doream de ceva timp am zis ca e o buna ocazie sa o testam 🙂

Urma sa mergem pe o balta nu foarte departe de Bucuresti, unde sa putem testa niste stiuci despre care ni se spuseses ca mananca doar “plastice”, plastice alese doar de anumiti producatori.. pe care evident nu-i aveam pe toti in “portofoliu” 😀

Refuz sa cred, iau cu noi clasicele Lake Fork dar si noile achizitii Relax . Evident ca nu puteau lipsi nici clasicele deja spinnerbaits de la Berti. Redin avea toate “sculele” in delta.. asa ca am luat o geanta de naluci si 2 lansete de cast + 1 spin ( si iata-ne iesiti pe apa abia la ora 2 P.M. pe un vant care nu anunta nimic bun (in afara de rafale ce depaseau constant 35km/h 🙂

Perechea potrivita 🙂

Aleg sa imperechez Steezul cu Daiwa Zillion Type R  si evident ca incepem sa cautam stiucile pe praguri.. cociace etc. La capatul ansablului Lake Fork Magic Shad White 4.5″ Redin cu ansablul TD- S Series + Daiwa Luna incearca diferite combinatii, schimband rapid spinnerbaits si jiguri offset.

Dupa 15-20 min fara nici un atac… ne hotaram sa lansam foarte aproape de buza stufului, gandind ca stiucile nu sunt deloc active.. si practic doar o naluca purtata fix prin fata lor le poate scoate din apatie. Un atac ferm… ne scoate din dezmorteala.. din pacate in timpul drillului stiuca scapa.. iar noi ramanem doar cu confiramrea ca am facut bine ce am facut. Continuam sa lansam fix in stuf… si rezultatele nu intarzie sa apara: atac clar dar nu foarte puternic, intep, firul o ia inspre larg.. si dupa un drill scurt aduc la barca o frumoasa stiuca de peste 10lbs.

Poze cat mai diferite.. dar din pacate nu ne permitem o sedinta foto ci doar niste poze cu telefoanele mobile, intrucat in 2 ore se intuneca. Entuziasmati de o astfel de captura, hotaram sa pescuim exclusiv malurile de stuf si pragurile din fata acestora; sa nu pierdem timpul incercand si alte solutii.

Intre timp, fiind inca la inceput de familiarizare cu baitcastingul, fac schimb cu Redin, Redin avand deja “in Delta” un combo identic Steez + Type R (in fond reusisem sa testez lanseta in 2 driluri si o captura frumoasa)

Ne ancoram si Redin are un atac dar din pacate rateaza. Nu apuca Redin sa termine de mulinat ca simt o trasatura fina.. intep si un salau de 1 kg apare la barca! Salau.. intr-o balta tipica de stiuca ?! Da… sigur… dar nu pentru asta am venit. Noi vrem stiuci! Oricum ni s-a confirmat inca o data ca Lake Fork prinde si salai.

… Am spus salai?

… DA, salai prinde sigur.. dar adevaratii salai ii prinde Redin in acelasi loc, din aceasi barca in mai putin de 15 min Redin pozeaza 2 salai echivalati de Boga la 12, respectiv 10 lbs (Redin imi pare rau si acum de calitatea pozelor).
Vinovat: Lake Fork Chartreuse Pearl 4.5″

“Notre respect”…. Incredibili salai in aceasta balta “de stiuca” 😀 :)) Ii eliberam si pe dumnealor si ne indereptam spre ultimul loc de pescuit. Soarele deja coborase la linia orizontului.

Ajungem intr-o zona care prezenta ceva agataturi… si Lake Fork Blue Herring tot de 4.5″ aduce la barca o frumoasa stiuca cantarita de Boga la doar 8-9 lbs!

O pozam si pe aceasta si o luam spre mal.. deja e 4:30 pm si aproape intuneric… 😀

In masina, spre drum rememoram.. si nu ne venea sa credem, tocmai avusesem una dintre cele mai prolifice partide de pescuit: 2 ore: 2 stiuci 8-10 lbs si 2 salai 10-12 lbs 🙂

Nu vreau sa fie oda Steezului, dar nu pot  sa nu mentionez ca desi mi-o doream ca o lansetea pt naluci mari, fiind atat de senzitiva, am descoperit in ea o lanseta excelenta de jigging pt stiuca… si de asemenea am inteles  de ce Steezul si in special FlexLite este asa diferit!

1. 7 Rapunsuri pentru “Salai si stiuci la puterea Steez!”

2. Postat de Andrei la Feb 11, 2012

Asta-i tot o “balta din sudul Baraganului ” ? 🙂

3. Postat de Andrei la Feb 11, 2012

Exceptionale capturi !

4. Postat de vlad la Feb 11, 2012

@Andrei evident ca in sudul Baraganului… nu ai cum sa faci o partida de cateva ore in nord 🙂

5. Postat de Leba la Feb 12, 2012

Foarte frumos, bravos! 😀

6. Postat de ovidiu la Feb 12, 2012

Felicitari domnilor!

Ehei… ce vremuri… ce zi! ce monstri! 😀
    Apa era lichida si pestii zburdau in voie…
    Dupa ziua aia a voastra nu am mai avut liniste pana nu mi-am luat Steez 😀
    Abia astept sa-l pun la treaba! 😉

7. Postat de vlad la Feb 12, 2012

@ovidiu putina rabdare!

Fiecare steez are aplicatiile lui, iar Compile X-ul in mana ta.. ar putea face ceva victime (ma refer la salaii din lacuri)

8. Postat de Jonah la Feb 17, 2012

E marfa Steez-ul !!E o placere sa pescuiesti voblere mari si spinner baituri cu el .La jig inca nu l-am incercat