Locul 2 pi Bicaz…

July 16th, 2013 Postat in concurs, magazin pescuit, Pe Apa, Pescuit

– Unde se duc bibanii cand se duc? Nimeni nu stie… 😀

Cert este ca etapa a3-a a CNS Barca din cadrul diviziei Master se prefigura ca o etapa dificila, cu pesti putini si mici, pe un Bicaz aflat la o cota mare, iar luciul apei era acoperit cu foarte multe crengi, scanduri, bucati de paleti (Euro sau nu) si alte resturi de obiecte facute de mana omului.

Concursul.
Cum niciun an nu a semanat cu celalalt la concursurile de pe Bicaz, ne asteptam ca si anul acesta pescuitul sa fie cumva diferit.
Invatand din concursurile anterioare, mi-am pregatit trusa cu jiguri mici , nr 6 si nr 8 pe 3 si 5g, precum si plastice moi – gruburi Mann’s de 1″ si saduri de 2″ Rockvibe de la Reins.
Combo principal: lanseta ULX 1.80m 1-9g, mulineta Shimano Stella 1000 FD si fir Sunline Super Pe de 6Lbs.

Ziua 1.

In prima zi eu si Andrei am pescuit in sectorul  2 (Izvorul Alb), iar Vlad in sectorul 1 (Hangu).

Dupa start, a inceput concursul de viteza cu directia peninsula de la Izvorul Alb;  cand am ajuns pe loc am constatat ca toata peninsula pe care anul trecut erau zeci de masini, corturi, gratare si muzici alese :D, acum era sub apa la 2-7m adancime.
M-am ancorat imediat dupa primul prag ce urca de la 10m pana la 4m si am pescuit in zona cu apa mica ce candva fusese o pajiste cu iarba… Am pescuit cu jiguri micro nr6/5g si gruburi Mann’s de 2.5cm, astfel ca in primele ore am prins 17 bibani punctabili… iar ulterior aveam sa termin mansa cu 21 de bibani si locul 2, dupa Sabin Buzatu care a castigat mansa cu 27 de bibani.
Ajunsi la zona de campare au inceput sa curga stirile cum ca in grupa cealalta, s-a prins foarte bine in golful de la Hangu…

Ziua 2.

De la concursul din 2012 nu  prea agreeam acel loc  si totusi la startul de la ora 7 am plecat cu totii (nu voi spune “ca oile” 😀 ) direct spre golful laudat.
Dupa o ora de pescuit in zona si punctand doar cu un biban de 15cm, am inceput sa-mi dau seama ca daca vreau sa prind peste va trebui sa caut in alta parte. Fiind atatia concurenti (practic toata grupa) pe o zona asa de mica, sa prinzi peste mai mult decat ceilalti era curata loterie.
Gandul plecarii din zona “Golfului” devenise deja palpabil.
Petre German a parasit primul golful si ridicand ancora a rostit vorbele: “Cine vine cu mine la gherla?”
M-au inspirat acele vorbe si dupa ce am masurat pestisorul (15cm) am dat gaz motorului Suzuki (motorul campionului de la Valea ArgoveiFlorin Ciortan) .

Directia: zona camparii!

Aflasem din prima zi ca Horia Petrovanu prinsese 9 bibani in ultima jumatate de ora a mansei, exact pe locul unde anul trecut ne faceam corturile.
9 bibani in 30 de minute in conditiile in care in alte zone abia s-au prins 10-15 bibani in 7ore asta da informatie. Iar informatia asta nu-mi dadea pace… “Daca pestii sunt exact sub nasul nostru si noi alergam zeci de kilometri… degeaba? ”
Recunosc, imi era teama ca poate voi regreta hotararea si nu voi reusi sa prind cei 20-30 de bibani de care aveam nevoie pentru o clasare buna.
Ajuns pe loc, am observat o sumedenie de atacuri, cu obleti panicati care mai mult zburau decat inotau.. asa de haituiti erau de bibani.
Primele 3 lansari si tot atatia pesti mi-au confirmat potentialul zonei, astfel ca am prins 20 de bibani in aproximativ o ora si jumatate plus un clean frumos (estimat la peste 40cm). L-am eliberat fara sa-i fac o fotografie, deoarece la concurs secundele sunt pretioase.
De unde am pescuit singur mai bine de o ora, iata ca vestile au circulat cu viteza telegrafului 😀 si 5-6 barci si-au facut aparitia in zona.
Din nou m-am mutat, de data asta intr-o zona unde se varsa un mic rau… Fiind cota mare am vazut o zona in marginea satului cu crengi in apa, salcii inundate… gunoaie etc…
Am montat un micro spinnerbait deasupra jigului si am inceput sa pescuiesc printre crengi… Au urmat mai multe atacuri si pesti punctabili si ultimele minute ale concursului m-au gasit prinzand biban dupa biban… Daca mai aveam 5 minute… Daca 😀 .
La sfarsitul mansei aveam 35 de bibani pe fisele de masurat si speram sa fiu printre primii clasati in grupa. Am fost al3-lea dupa Adi Cenusa (40 bibani) si Mihai Preda (44 bibani).

La mal emotii, calcule, centimetri… cine ce a prins, in ce grupa, primele zvonuri despre cei de pe podium. Apoi zvonurile s-au confirmat si au fost publicate rezultatele oficiale plus felicitarile si  pupaturile aferente :D.
Apoi au urmat pozele cu atitudini teatrale :D. Era sa uit: am terminat pe locul 2 😀 si am venit acasa cu o cupa lucioasa :D.

Urmeaza etapa de clean, un peste pe care il pescuiesc o data pe an – la concurs.

Pana atunci, fir intins!

1. 6 Rapunsuri pentru “Locul 2 pi Bicaz…”

2. Postat de oby 1 la Jul 16, 2013

pana acu 2 ani “sectorul hangu” se chema “biserica”
    in rest ai dreptate, pana si cu clenii pe care eu ii mai pescuiesc dar in dimensiunea asta numai la concurs, deci tot o data pe an

3. Postat de Nick la Jul 16, 2013

Bravo Ovidiu, foarte buna clasarea, fii la fel de bine inspirat si in etapele urmatoare. 🙂

4. Postat de voblere Loco la Jul 16, 2013

Felicitari si la cat mai multe podiumuri !

5. Postat de ovidiu la Jul 16, 2013

Multumesc de aprecieri…
    Deja am facut o strategie cu Oby1 cu privire la concursul de la Belis… diverse strategii de nadire si echilibrari critice ale voblerului in montura semi-fixa 😀