“Pe balta cu capul gol?”

December 6th, 2013 Postat in Dunare, magazin pescuit, Pescuit

Iarna din nou… Ceva vant, temperaturi sub zero, Dunarea in curs de racire accelerata (5.5’C in apa).
Anul 2013 a fost un an mai slab in capturi, cel putin salailor pe Dunare… le cam stiu numarul 😀
Dupa cateva iesiri modeste cu cativa salai (modesti si ei) drept sa spun nici chef nu prea aveam… Eram si putin suparat “nu mult… aÈ™a puÈ›in, cât să zici, ei lasă!”
Acum ca iarna mult asteptata a venit, am butonat de 10 ori/zi Meteoblue incercand sa iau o decizie… calcule, vantul bate din partea aia cu padurea… ba nu dinspre bulgari, ba dinspre greci…
Intr-o marti am auzit ceva ca o voce… Stiti si voi cum e… nu te poti  impotrivi vocilor interioare 😀
Si iata-ma intr-o zi (oarecare) de joi pe mal de Dunare.

Dimineata, in timp ce pregateam barca, un meteor urias a brazdat cerul si repede mi-am pus o dorinta :).
Pe apa era destul de frig, -7’C , iar la 25km/h cu barca, am inchis toate fermoarele, ochelari de vant… etc .
Am ajuns la locul “stiut numai de mine” cand soarele inca nu rasarise si am observat in apa mica de langa mal niste pesti mici sarind printre crengi…
Am pus un jig  de 36g echipat cu un Bay Smelt de 4″ si l-am aruncat in fata cengilor… La a3-a lansare, o lovitura puternica, undeva la vreo 20m de barca. Am intepat tare… foarte tare! si a inceput lupta… Chiar lupta in adevaratul sens al cuvantului… Pestele parea a fi mare si foarte puternic, cu stopari si blocaje pe sub crengi. Jigul (Mustad heavy-wire 5/0) rezista si reusesc sa-l trag in exteriorul barcii si brusc am vazut o umbra. Mare! Enorm…

Am luat gripul si surpriza: era inghetat bocna si nu se deschidea; de la deplasarea cu barca stropindu-se cu apa a inghetat. L-am aruncat in Dunare (fiind legat) cateva secunde sa se dezghete si apoi am adus pestele la barca.
Iuhu! Grip (17lbs) ruleta 89cm… Un super si nesperat salau …

M-am uitat la ceas si era ora 7.00  si parca se si incalzise putin… 😀
I-am facut cateva poze apoi am savurat o cana de ceai fierbinte…
A continuat sa pescuiesc si a trecut o ora, apoi doua, apoi cinci (5) ore fara nici cel mai mic tac. Abia spre seara, dupa mai multe ancorari am reusit sa mai pacalesc doi strapazani (modelul 50cm) pe jig de 70g.
Am terminat ziua asa cum o incepusem, cu termometrul sub zero grade de-ale lui Celsius…

Date tehnice:
Cota destul de crescuta pe Dunare, astfel ca am fost nevoit sa pescuiesc fecvent pe gramaje mari, 50-80 -95g
Totusi pestele cel mare l-am prins in mal pe apa de 4-5m si 36g…
Fir subtire: Power Pro de 8lbs m-a ajutat sa pescuiesc cu jiguri cat mai usoare. 36g era usor 😉

In afara de cele spuse mai sus, imi dau seama ca importat este sa iesim la pescuit din cand in cand in zile de joi… 😉
Ar mai fi timp de cateva partide, pana vine gerul siberian asa ca imbracati-va gros!

PS.
Si da mi-am uitat fesul/sapca acasa…asa ca am rezistat cu un buf si gluga 😀