Castigi cu Lake Fork

October 25th, 2010 Postat in Amici PeApa, concurs, Delta Dunarii, Pescuit

La initiativa unui prieten, pescar cu state vechi in delta si intaratat de discutiile avute cu alti amici PeApa care participau decid sa mergem la un concurs amical de stiuca in delta. Asadar impreuna cu Mihai partener de echipa ajungem joi seara si confirmam inscrierea la Cupa “la Traian” editia a VIII-a desfasurata  pe incinta Dunavat.

Concursul se desfasura pe echipe de 2 pescari + barcagiu, pe o perioada de 3 manse (vineri si sambata  cate 12 ore, si duminica doar 5 ore), in conditii diferite fata de ce eram obisnuit. Anume punctau stiucile peste 60cm dar se acumulau kg si in plus puteau punctau indiferent daca mai erau vii sau nu(mai tarziu am aflat ca stiucile moarte pierd cca 10% din lungime si greutate)

Joi seara, cca 60 persoane mai mult sau mai putin “euforice” asteptau tragerea la sorti a barcilor si barcagiilor.. cu care urmau sa pescuiasca in cele peste 100 ha de apa si stuf.

Vineri dimineata, 6:30 fix, nea Dan, barcagiul nostru ne conduce spre locurile din capatul incintei, intrucat decisesem sa pescuim cat mai departe, la sfatul lui Mihai (un foarte bun cunoscator al locului) ca majoritatea vor popula lacurile din apropiere.

Incepem sa pescuim in tandem Mihai cu linguri si eu cu slider si pescuind unul dupa celalalt incepem sa aram incinta nr 6. spre capatul unui mal, pacalaesc o prima marlita (appx 45-50cm) la un slider de 10cm RGS. Intram pe o japsa, Mihai in capul barcii prinde curand inca 2 marlite la lingura si apoi toata activitatea inceteaza. Cu cele 3 “capturi” eliberate…. sesizam ca este aproape ora 10 si nu punctasem, si incepem sa rascolim trusele incercand pe rand slidere de 7 si de 10cm, lingurite oscilante si spinnerbaits de la Bertilure si BigHammer dar nimic nu o scotea din amorteala. Alternam apa adanca cu locuri cu apa mica si multa iarba, incercam si alte voblere care alta data au facut istorie (hornet 6cm sau skinner de 10 holo si firetiger)… dar tot fara rezultat.

Incercam sa trecem pe jiguri offset… si intr-un final eforturile sunt rasplatite Mihai prinde o stiuca la appx 2 kg, vinovat… Lake Fork Live Magic Shad 4.5″

Apoi se lasa iarasi linistea, si incercam sa cautam locuri si sa alternam din nou trusa cu naluci pescuind independent sau in tandem. Pe la ora 14-15, acelasi Lake Fork aduce o noua captura si inca o stiuca frumoasa ratata, in aceleasi conditii: apa relativ mica si iarba! incepea sa devina clar ca acolo o vom gasi in ciuda faptului ca stiucile mancau foarte foarte slab. Din aceasta cauza atacurile erau foarte rare.. si nici macar  nu erau atacuri si mai degraba apucau usor naluca (2 din cele 3 punctabile prinse de mine) abia au muscat din naluca… si nu au atacat asa cum ne obisnuiau stiucile alta data.

Pana seara am incercat si alte lacuri, japse si canale si cu exceptia unui val (de apa.. dar si de adrenalina) care a urmarit naluca pe incinta nr 4, si cateva rateuri pe seara… nu am mai avut alte evenimente notabile

Din pacate faptul ca mergeam destul de mult prin iarba iar mansele erau lungi stiuca mea punctabila a murit si ca atare la finalul zilei nu am punctat decat cu 1 stiuca  si 1,.53 kg. In total din 25 echipe doar 7 punctasera

A 2-a zi, la 6:30 am plecat direct catre iarba din incinta nr 1 unde am reusit in primele ore ale diminetii sa avem 1 stiuca punctabila si inca 3-4 marlite si tot atatea atacuri ratate.. Da am ratat mult… dar asta este riscul pe care ti-l asumi la offset si din pacate clar altfel nu reuseai sa o starnesti.. sau daca reuseai sa le scoti din iarba.. cele cateva rare.. se dovedeau nepunctabile.

Spectaculos a fost sa descoperim un canal… uitat chiar si de pescarii locali (dupa plasele pline de iarba si pestii uitati in ele)… care dupa appx 1 km, de nuferi si stiuci care fugeau din calea barcii.. se termina intr-o japsa de 20-30mp. Mihai lanseaza, si un mare cap cu val in cap iese de nicaieri.. dar rateaza.. LakeForkul… retezandu-i coada. Incercam diferite linguri, slidere… nimic. Ne retragem la o bere si o tigara.. si revenim dupa 15 min.. iarasi nimic… dar ramanem cu o amintire zile de mari!

Ca atare strategia era clara.. .LakeFork de 4,5, carlige offset lestate  3/0 si 4/0 de la Mustad, taraite pe fund, printre iarba si alte structuri. Castigatoare Chartreuse Pearl si Albino Shad.  Spre seara reusim sa punctam cu o singura stiuca care a punctat la limita! Dar iarasi ne-am pozitionat printre cele 7 echipe care au punctat in aceasta zi.

Ce-a de 3-a mansa, fiind mai scurta, decidem sa nu mai pierdem stiuci  pretioase si pentru ca durata mansei ne permitea sa le mentinem in viata. Zis si facut si rasaritul soarelui ne gaseste in aceeasi incinta nr 1, doar caintram prin alt loc  si alegem sa “batem” tot malul plin de iarba. Mihai deschide rapid cu o stiuca punctabila apoi eu prind alta dar doar la 57cm si inca una la appx 65cm.

Cu 2 stiuci agatate de barca si fiind 8:30 Mihai ar vrea sa mergem pe un canal, eu as fi insistat sa batem acelasi mal. In drum spre iesire mai prind o stiuca la limita punctelor, iar Mihai are 2 rateuri din care un atac viguros. Alegerea e clara… mai avem 2 ore.. vom bate acelasi mal. Si avem inspiratie: mai prind o stiuca sarita de 2 kg (singura care a si “dat”) si ma bucur sa contribui egal la punctele echipei.

La mal… surpriza 🙂 In total s-au prins doar 6 stiuci din care 4 erau ale noastre. Surpriza definitiva a fost ca desi noi speram la locul 3, care sa ne asigure podiumul… aflam ca am castigat detasat locul 1 si linguritele de aur (am avut in tota 8.5kg vs urmatorii care aveau appx 5.3 kg).

In plus, cele 4 stiuci care ne-au asigurat castigarea concursului, au fost eliberate in prezenta celorlalti concurenti si a organizatorilor.

In concluzie a fost un concurs obositor dar foarte  placut, cu niste momente de care cu siguranta atat eu cat si Mihai ne vom aduce aminte, si as aminti: valul de urmarire de pe incinta #4, “canalul cu stiuci” (cum l-am denumit conspirativ), atacul din japsa din capat care putea oferi captura concursului…

…si nu in ultimul rand Lake Fork… cu adevarat o naluca perfecta pentru astfel de conditii!

1. 14 Rapunsuri pentru “Castigi cu Lake Fork”

2. Postat de Razvan la Oct 25, 2010

Felicitari !

3. Postat de ovidiu la Oct 25, 2010

frumoase poze! si felicitari pentru rezultat…
    ce era in cutiile galbene? 😀

4. Postat de vlad la Oct 26, 2010

multumim de felicitari:)
    @ovidiu alea galbene erau cupele 😀 daaaa?

5. Postat de mihai la Oct 26, 2010

Salutare si felicitari!
    Daca stiam ca este vreun concurs ma bagam si eu, ca oricum am fost in we la Dunavatu de Jos.

6. Postat de vlad la Oct 26, 2010

salut mihai si bine ai venit pe blog 🙂
    se pare ca am fost multi in delta weekendul asta… Cred ca tot la Traian se va tine si Craciunul stiucilor
    Ramane sa ne vedem pe apa cu urmatoarea ocazie

7. Postat de mihai la Oct 26, 2010

Da, sper sa ne vedem si la pescuit nu numai la magazin 😀

8. Postat de liviu_v la Oct 26, 2010

Felicitari! Anul asta am ratat! Anul trecut am luat captura acolo. Nu am stiut ca se mai tine concursul! Nea Traian nu a mai actualizat situ-l. Dar poate il actualizeaza la “Tatici” sau la “Craciun”. Fir Intins!

9. Postat de vlad la Oct 26, 2010

@mihai de ce nu
    @liviu felicitari si tie pt captura, cat a avut?

10. Postat de andrei la Oct 26, 2010

Felicitari! Cum este aerul inaltimilor? Pana la urma ai incercat Baby Buster-ul?

11. Postat de vlad la Oct 26, 2010

@Andrei: multumim! da am incercat Baby Buster… mi se pare foarte interesant ca actiune… si clar il voi avea in trusa.
    Un participant la acelasi concurs a si prins cu el :).. nu stiu ce culoare.. poate ne spune chiar aici

12. Postat de liviu_v la Oct 26, 2010

Captura din editia 2009 a avut 4,2 kg. Si inca ceva ….a fost singurul meu peste punctabil (>60 cm), dar a fost pestele care mi-a deschis apetitul catre competitie!

13. Postat de vlad la Oct 26, 2010

@liviu_v… da, greu “microb”… si frumos sau chiar foarte frumos cateodata 🙂
    felicitari pt captura.. trebuie sa fie intradevar un peste frumos!

14. Postat de Rares la Oct 28, 2010

bravo baieti ! felicitari !